Herstaco kiest voor Sennebogen 683

Vandaag bezochten we Herstaco B.V. in Middelburg, waar de nieuwe Sennebogen 683 aan het werk is. De machine wordt ingezet voor het laden en lossen van 1e keus en 2e keus stalen buizen.

We wensen hen veel veilige en productieve uren met deze prachtige machine!

 

Cordeel kiest voor unieke krachtpatser van sennebogen

Cordeel Nederland BV is actief in zowel nieuwbouw, renovatie als onderhoud van industriebouw (productie, logistiek, bulkopslag), kantoren, utiliteitsbouw (zorg, onderwijs, overheid), civiele en waterbouwkundige bouw (kades, bruggen, droogdokken) en commercieel vastgoed. Gedreven en vol enthousiasme ontwerpen en realiseren zij op veilige wijze kwalitatieve, duurzame gebouwen en constructies voor bedrijven en overheden. De focus ligt altijd op klanttevredenheid en respect voor mens en milieu.
 
 
Op het terrein van European Bulk Services in de Rotterdamse haven vond onlangs de feestelijke sleuteloverdracht van de nieuwe Sennebogen 6113R plaats. “We hebben voor deze machine gekozen omdat we op zoek waren naar een breed inzetbare hijskraan, die de mogelijkheid biedt om onder diverse omstandigheden te opereren,” legt Jaap Hoekman, hoofd materieeldienst bij Cordeel uit. 
 
Stabiele krachtpatser
Cordeel Nederland benaderde L. Timmerman & Zn. met de vraag naar een krachtige machine met grote hijskracht, die goed inzetbaar is op terreinen met onverharde of ongelijke ondergrond. De keuze viel op de Sennebogen 6113R, die werd uitgerust met een onderwagen met lange rupsen, waardoor men uitstekend kan manouvreren met last. “Deze machine kan zich gemakkelijk verplaatsen, ook met last, wat zorgt voor meer efficientie en een flexibele inzetbaarheid,” legt Bart Jansen, accountmanager bij L. Timmerman & Zn. uit. “Deze kraan is uniek, robuust en een echte krachtpatser.” 
 
De machine wordt ingezet bij de bouw van nieuwe opslagloodsen op het terrein van EBS. “Dit soort terreinen vraagt om een stabiele en krachtige machine. De 6113R heeft gelaste vlakke platen op kamrupsen, wat extra contra gewicht oplevert. Daarnaast heeft de kraan als voordeel dat hij bij een scheefstand tot vier graden ook nog steeds zijn werk kan verrichten,” vertelt Hoekman verder. De rupskraan is dusdanig robuust gebouwd dat hij zich duidelijk onderscheid  van de concurrentie in hijscapaciteit bij slechte terreinomstandigheden, zoals dit regelmatig het geval is op bouwplaatsen. “We hebben ‘m natuurlijk wel in onze bedrijfskleur laten spuiten,” lacht Hoekman. 
 
Comfortabel werken
Ook aan de kraanmachinist is gedacht: het klimaat in de cabine is altijd aangenaam dankzij 10 gelijkmatig verdeelde ventilatoruitlaten en de luchtgeveerde stoel is uitgerust met  stoelverwarming. De scharnierende voorruit en de mogelijkheid om de cabine 20 graden te kantelen, zorgen ervoor dat de machinist een duidelijk zicht heeft op het werk. 
 
 
L. Timmerman & Zn. is dealer van de Sennebogen Crane Line producten (vakwerkgiekkranen en telescoopkranen). Naast de levering van nieuwe machines, levert L. Timmerman & Zn. ook onderdelen en vakkundige service. Deze speciale machine werd door L. Timmerman & Zn. geleverd aan Cordeel, mede dankzij de goede service die geleverd wordt en de reeds opgebouwde relatie tussen de twee bedrijven.  

Euroports kiest weer voor L. Timmerman

Euroports Liebherr + Spierings

Euroports beheert zes binnenlandse rivierterminals, zes on-site terminals en twintig diepzeeterminals. De terminals bieden verschillende soorten gespecialiseerde opslag aan, waaronder faciliteiten met klimaatbeheersing en een terminal die de International Food Standard (IFS) -certificering heeft gekregen. Elke terminal biedt gemakkelijke toegang tot belangrijke markten over de weg, per spoor, over de binnenwateren of over zee.

Op de Inland terminal in Seraing maakte men al gebruik van een Liebherr 944 en een 954, die eerder door L. Timmerman & Zn op een truck werden gezet. Eén van deze machines was aan vervanging toe en dus nam SOMTP, de importeur van Liebherr, contact op met de vraag of dit ook mogelijk was met een nieuwe machine (LH60).

Harry Bouillon, verantwoordelijk voor projecten en onderhoud bij Euroports, praat ons bij over de kostenbesparing die zij kunnen realiseren dankzij de verbouwing die Timmerman deed aan de machine.

Flexibiliteit en goedkoper lossen

“Op de Inland terminal worden schepen gelost langs een kanaal. We waren op zoek naar een oplossing om op verschillende locaties per dag te kunnen lossen,” vertelt Bouillon. “Met de machine die L. Timmerman & Zn voor ons verbouwd heeft, hebben we maar één persoon nodig die gelijktijdig chauffeur én machinist is. Er komt dus geen separate dieplader meer aan te pas om de machine te vervoeren. Dat scheelt tijd en kosten.”

Moderne wensen en veiligheidseisen

L. Timmerman & Zn hield rekening met het feit dat Euroports een jonge truck zocht, met een maximale hoogte van 3,95 meter. In samenwerking met SOMTP werd ook de capaciteit en het bereik van de machine gewaarborgd. “Een oudere truck is niet wenselijk in verband met verkrijgbaarheid van onderdelen,” vertelt directeur Marc Timmerman. “Maar al snel kwamen we erachter dat de huidige trucks veel hoger zijn dan de oudere trucks, en dan zou de transporthoogte te hoog worden. Gelukkig hebben we een 6-assige Spierings truck gevonden, die we konden gebruiken.”

De mobiele material handler werd aangepast naar de eisen van het Belgische wegverkeer. “De mast kan nu beter worden opgevouwen in verband met transporthoogte, en de kraan is zo gepositioneerd dat de verdeling van de as-lasten aan de regelgeving voldoet,” legt Timmerman uit. “Ook hebben we gewerkt aan de bereikbaarheid van de cabine, door een speciaal opklapbaar bordes te maken. Nu is ook onderhoud eenvoudiger uit te voeren.” Naast de modificaties werd er een nieuwe gevarenanalyse en risico-reductie gemaakt voor de huidige CE regelgeving. L. Timmerman & Zn heeft veel ervaring met speciale projecten en het certificeren hiervan.

Dankzij de uitstekende voorbereiding en samenwerking tussen Liebherr, SOMTP, L. Timmerman & Zn en Euroports werd er een mooi resultaat neergezet. Bouillon: “We hebben nu een moderne machine op een moderne truck die aan de eisen van deze tijd voldoet. Op Belgisch kenteken!”

Timmerman stapt af van faxnummer

Met ingang van 1 september 2018 is bij L. Timmerman & Zn. de fax afgeschaft. In plaats daarvan kunt u uw correspondentie per mail naar ons sturen:  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. . De maximale grootte van een bijlage is 10 MB. Grotere bestanden kunnen via bijvoorbeeld WeTransfer aan ons verstuurd worden.

Levering gebruikte Komatsu PW200 machine aan ZRD

Op dinsdag 8 mei 2018 werd een gebruikte Komatsu PW200-7eo opgeleverd bij de Zeeuwse ReinigingsDienst in Goes. Deze gebruikte machine werd door Timmerman voorzien van een nieuwe sloop/sorteergrijper met voetplaat, vonkenvanger op de uitlaat, centraal automatisch vetsmeersysteem en een verhoogde cabine. Wij danken ZDR voor het vertrouwen en wensen hen veel veilige en productieve uren met deze machine.

 

Pagina 1 van 6

 

FB-f-Logo  blue 45px 
                   
In-2C-45px 
               
Twitter Logo Blue-45pxs                 YouTube-social-square red 45px                Logo-Google45px

 

 

Text size