Persbericht: L. Timmerman & Zn. viert honderdste verjaardag

Het bedrijf uit Middelburg bestaat dit jaar 100 jaar en dat is reden voor een feestje. Bij het bedenken van de festiviteiten rondom deze bijzondere verjaardag stond één vraag centraal: Wat is nou typisch Timmerman? Op zaterdag 21 september presenteert de organisatie haar typische werkzaamheden aan geïnteresseerden tijdens een open dag.

Op 4 juni 1919 verschijnt in de Middelburgsche Courant de eerste advertentie van de Electro Machine Smederij  L. Timmerman. De smederij is een mooie combinatie van oud en nieuw smeedwerk. Voor de vele boeren in de omgeving verzorgen zij veelal het hoefbeslag van de paarden die in de travaille, de hoefstal, voor het pand worden beslagen. Daarnaast voorziet de smederij eveneens in constructiewerk en reparatiewerkzaamheden aan schepen, die meestal vlakbij aan de Rotterdamsekaai aangemeerd liggen.

Typisch Timmerman

Een bijzondere mijlpaal als deze mag natuurlijk niet onopgemerkt voorbij gaan. Daarom organiseert L. Timmerman & Zn. een open dag waarbij ze laten zien wat het bedrijf zo uniek maakt. Met andere woorden: wat is Typisch Timmerman? Op zaterdag 21 september zijn geïnteresseerden welkom van 10.00 tot 17.00 uur aan de Siloweg 1 te Middelburg.

Modern familiebedrijf

Marc Timmerman maakt in 2004 de overstap van een internationaal concern naar het familiebedrijf in Middelburg, waar hij vanaf 2006 directeur-eigenaar wordt. Hij is daarmee de vierde generatie Timmerman in het bedrijf. Samen met zijn vader John zet hij vanaf dan de lijnen uit. John is in deze tijd vaak ‘buiten’ en onderhoudt het commerciële contact met de relaties, Marc richt zich in eerste instantie op ‘binnen’ en pakt het reilen en zeilen van de organisatie op. Iedereen zit op dat moment nog hutjemutje, men breidt het kantoor daarom uit. Er komt ook een nieuw automatiseringssysteem om de zaken beter te kunnen controleren. Ook de zussen van Marc werken inmiddels voor de organisatie. Nadine voor personeelszaken, en Lisette als financieel manager.

Sinds de oprichting is L. Timmerman & Zn. uitgegroeid tot een modern bedrijf dat met gebruikmaking van hedendaagse apparatuur en technieken zeer uiteenlopende werkzaamheden verricht. Kenmerkend voor de dienstverlening zijn flexibiliteit en de kwaliteit die wordt geleverd. De organisatie is veelzijdig, vakkundig en bezit een groot probleemoplossend vermogen. De wensen van de klant zijn altijd het uitgangspunt, en de medewerkers vertalen deze naar de praktijk op de best passende manier. Dankzij de kennis, ervaring en service waarover L. Timmerman & Zonen op het gebied van machines beschikt, kan het voor tal van relaties een rol van betekenis blijven spelen. Maar ondanks alle bijzondere ontwikkelingen die de onderneming de afgelopen eeuw heeft doorgemaakt, is het altijd een hecht familiebedrijf gebleven.

Blijf op de hoogte: meld je aan voor maandelijkse updates, meer niet!